Fórum
Kérdésed van? Itt felteheted!
2007. október 16. 16:53 - bernatp

Ha a Scratch-csel vagy honlapunkkal kapcsolatban van kérdésed, tedd fel itt, de üzeneteidet szívesen várjuk e-mail címünkön is: scratch.hungary@gmail.com

Szólj hozzá!
Név:
Jelszó:


Kisokos
2017. április 18. 13:11
Kisokos
mit tegyek ha beakad?


fabi
2017. április 17. 20:08
fabi
hogyan kell kezdeni ,


Szissz
2017. március 24. 00:09
Szissz
Sziasztok!

Kérdőívemmel szeretném felmérni az egyén közösségi portálokon eltöltött idejét, illetve hogy milyen szerepet tölt be a közösség életében. A kitöltés rövid, mindössze 2-3 percet vesz igénybe.

Segítségedet előre is köszönöm!

https://www.survio.com/survey/d/T9X9A9A3Q9O2H8Q9B


Szissz
2017. március 24. 00:09
Szissz
Sziasztok!

Kérdőívemmel szeretném felmérni az egyén közösségi portálokon eltöltött idejét, illetve hogy milyen szerepet tölt be a közösség életében. A kitöltés rövid, mindössze 2-3 percet vesz igénybe.

Segítségedet előre is köszönöm!


marton11
2017. március 16. 16:03
marton11
hogy kel letőlteni ?


HuniTomi
2016. november 12. 11:38
HuniTomi
Milyen plugint kell letölteni ahhoz, hogy működjön?


Kevin11
2016. október 13. 09:05
Kevin11
NAGYON SWAG


Unokapoki
2016. szeptember 11. 11:28
Unokapoki
Létrehoztam egy stúdiót Magyarok Stúdiója néven.Lépjetek be minél többen!


Unokapoki
2016. szeptember 11. 11:26
Unokapoki
Kérlek,nézzétek meg a játékaimat!Felhasználónevem:NuusziKuuszi55


Unokapoki
2016. szeptember 11. 11:24
Unokapoki
Hogy kell betenni egy projektet egy stúdióba?


pgabor
2016. június 05. 12:36
pgabor
Nem tudom elmenteni,hogy kell?


Marci0417
2016. március 22. 15:56
Marci0417
Sziasztok,
Szeretném közzétenni a projektjeim de mikor a feltöltés gombra kattintok semmit nem tölt... 1.4 verzió van meg, mit tudnék tenni?


cztomi
2016. március 17. 16:10
cztomi
Beraktam az érinted...színt és nem érzékelte pedig leghátul volt a szereplő.
Miért nem érzékelte?


vnlrey
2015. december 30. 09:38
vnlrey
up széna cleaving és fűrészelés a fa és a cséplés tárcsákon a kukorica a pajta tyúk tanult a festés vagy a fafaragás művé
http://www.ysegjvrv.com/nők-dzseki-c-25.html


Marci8
2015. december 28. 13:09
Marci8
Ha egy szereplőt a játéktérben csináltam meg véletlenül, akkor csináljam meg újra az egészet, mint szereplő, vagy van-e valami gyors megoldás, hogy átmásoljam?


ricsi0713
2015. október 17. 11:10
ricsi0713
hogy kell feltüölteni


szabi2001
2015. augusztus 09. 17:50
szabi2001
hogyan lehet online jáccani


beni88
2015. május 05. 20:13
beni88
hogyan lehet sokszöget, kört ismétléssel csinálni?


vigyorel1991
2015. április 23. 19:47
vigyorel1991
Hogyan kel el kezdeni?


Molocsusok3
2015. április 20. 14:36
Molocsusok3
Az előző üzenethez: nem ár kérdésem, hanem pár kérdésem x_x


Molocsusok3
2015. április 20. 14:35
Molocsusok3
Tisztelt Magyar Scratch Szerver szerkesztők!

Lenne ár kérdésem. Ezt az oldalt reklámként hozták létre? Mert ahogy elnézem, csak az európai Scratch-et, meg a Scratch letöltését reklámozzák. Ezenkívül az egész oldalra csak azért lehet regisztrálni, hogy kommenteket írjunk egy olyan oldalra, ami semmire sem jó? A leírások segítőek, ezt bevallom, viszont én most csalódtam magukban. Kérem, válaszoljanak! Nem azért adtam meg idegen embereknek az E-mail címem, hogy chat-elgessek! Azt máshol is tudok. -_-

*Molocsusok*


pethammer
2015. február 19. 19:24
pethammer
Üdvözlet Mindenkinek!
Ubuntu 14.04-et használok, de a Scratch 2.0-t nem tudom telepíteni. Az Adobe Air nem akar települni. Nem lehetne egy leírást készíteni a telepítésről?

Köszönöm! pethammer


Kuci
2014. szeptember 11. 11:04
Kuci
hol lehet elindítani a programot online?


melinda
2014. június 05. 15:52
melinda
hogy lehet itt játszani


baksa
2014. május 24. 21:05
baksa
hogy lehet elinditani a figurát???


henz74
2014. március 23. 22:54
henz74
A Feladatok között az Érzékelésen belül a Videó (webkamera) használatával kapcsolatos lehetőségre vagyok kiváncsi a programon belül. Az on-line szerkesztésnél erre van lehetőség, de a programnál nem találom ezt az alkalmazást. Kérdés: van-e lehetőség ennek az alkalmazásnak a használatára a programon belül?
Köszönöm előre is a választ!


GG
2013. július 23. 17:29
GG
Szia!
Scratch verseny(ek) léteznek? A honlapon egy 2009-es versenykiírás látható. Azóta nem volt?


nagygzs
2012. december 30. 13:01
nagygzs
A Krétai Egyetem harmadszorra rendezi meg a pSkills Nyári Iskoláját. A rendezvény bekerült a Comenius-Grundtvig Tréning Adatbázisba GR-2013-237-001 azonosító-számmal. A rendezvény leírása megtalálható a http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase/index.cfm?fuseaction=DisplayCourse&cid=35012 címen.

A részvételt támogatja az EU a Comeinus és Grundtvig programokon keresztül. A részvételt ezért a Tempus Közalapítványon keresztül lehet intézni.
A jelentkezéshez további információk: http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase/instructions%20for%20applying-EN.doc

A jelentkezési határidő elég közeli: január 16.-ka.

A program célja:

A Nyári Iskola célja, hogy megismertessen oktatási célú programozási nyelveket azon informatikai tanárokkal, akik ezeknek a programozási nyelvek segítségével szeretnék óráikon a tanulóik IKT kompetenciáit növelni.

A programról bővebben: http://pskills.ced.tuc.gr/Summer_School_2013


aaaa939
2012. december 22. 19:12
aaaa939
Nem látom egyik leckénél sem a játékokat.
Mintha ki lenne hagyva ott hely, nem jelenik meg semmi.
(Már Gmail-re írtam de nem jött válasz.)


sziszike
2012. december 07. 19:33
sziszike
hello!
hol kell saját játekot szerkezteni ???
sziszike


DisTi
2012. június 22. 11:26
DisTi
Köszönöm a gyors választ.


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2012. június 21. 16:39
bernatp
Kedves DisTi! Nincsen mód paranccsal elrejteni egy listát, meg lehet próbálni egy a háttérrel egyező színű (téglalap alakú) szereplővel eltakarni a listát akkor, amikor nincsen rá szükség.


DisTi
2012. június 21. 16:02
DisTi
Üdv !
Arról szeretnék érdeklődni , hogy a Scratch nevű programban a Listák elrejtésére van e valami olyan mód mintha sima változót szeretnénk elrejteni?

A válaszokat várom.


emma2000
2012. május 21. 19:06
emma2000
Hello !
Bocs , hol kell saját játékot készíteni ????????


milusklara
2012. február 08. 21:54
milusklara
Kedves Péter!
Nagyon örülök jelentkezésednek.
Szeretnélek megkérni egy pár elkészült program véleményezésére, illetve továbblépési lehetőség keresésére.
Hogy lehetne?
Köszönettel: Stoklar


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2011. december 04. 12:37
bernatp
Kedves Stoklar!
Örülünk a tehetséggondozó szakkörnek, és hogy a Scratch-et választottátok. Jelenleg ebben a fórumban tudnak eszmét cserélni a magyar Scratch-elők. Egyetemi szakdolgozatommal és a PhD kutatásom részeként is foglalkozom a Scratch-csel (is), ezért a szakkörrel kapcsolatban, és a felmerülő kérdések miatt is örömmel veszem ha megkeresel a bernatp@szigbp.hu e-mail címen. Bernát Péter


stoklar
2011. december 02. 19:13
stoklar
Tisztelt Scratch Csapat!
Tanítványaimmal (12 évesek) tehetséggongozó szakkörön a scratch programot használom a programozási alapok megismeréséhez. Nagyon lelkesen dolgoznak, sok jó ötletük van, de néha segítségre szorulnánk. Szeretném tudni, hogy létezik-e olyan közösség ahova fordulhatnánk szükség esetén.
Köszönettel: stoklar


Cristeo
2011. november 12. 20:50
Cristeo
Híba kijavítása :

Hello Tudna nekem valaki segíteni hogyan tudom a scratch project emet gif be hogy megcsínálni hogy mozgó képként tudjam látni ?vagy képernyőkimélöként? vagy pedig például videóként? léccives segítenétek?


Cristeo
2011. november 12. 20:48
Cristeo
Hello Tudna nekem valaki segíteni hogyan tudom a scratch project emet gif be hogy tudom megcsínálni hogy mozgó képként tudjam látni vagy ? képernyőkimélöként? vagy pedig például videóként?


raptor2008
2011. szeptember 22. 11:40
raptor2008
Hello :) tudna valaki segíteni abban hogy egy X listából hogyan válasszam ki a legnagyobb elemet? :)


stoklar
2011. szeptember 21. 22:09
stoklar
Miért nem tudom megnyitni a mintaprogramokat?
Üdv.: stoklar


Rami
2011. szeptember 13. 18:31
Rami
köszi :D


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2011. szeptember 13. 08:54
bernatp
Heló! Egy mindig ismétlésbe helyezz egy nézz Szereplő2 irányába, és egy menj 3 lépést parancsot. A 3 változtatható. Azt szerintem nehéz megoldani, hogy a követő pontosan az előtte lévő nyomvonalán haladjon végig, valamennyi késleltetéssel.


Rami
2011. szeptember 12. 16:09
Rami
Szisztok!
Segitség kéne! Hogy tudom megcsinálni, hogy az eggyik szereplőm kövesse a másikat?


Gyuri
2011. július 27. 12:10
Gyuri
Ave Bernatp!
Igen erre gondoltam, és köszönöm a válaszodat! Ebből adódó problémám az, hogy a változókba szeretném beágyazni, a játékos kinézetét, mozgását. De a változóknál nem találtam meg azt a hivatkozást, amit én kerestem. Lehet, hogy rossz felől közelítem meg a dolgot?


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2011. július 27. 07:32
bernatp
Szia Gyuri! Azt hiszem, arra gondolsz, hogy a változó létrehozása ablak alsó sorában eldönthető, hogy a változó tartozzon-e egy adott szereplőhöz, vagy nem (legyen "globális").


Gyuri
2011. július 26. 08:41
Gyuri
Szervusztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a változókat, hogyan tudom használni?
Értem úgy hogy nem látom, hogy hogyan tudnám összekapcsolni, akár a háttérrel, vagy a figurával. Talán elnevezés függő, vagy meg kell írni valahol a hivatkozást mint pl. a Delphi-ben?


nagygzs
2011. június 14. 21:08
nagygzs
Felhívás!

A Krétai Egyetem az Európai Unió Lifelong Learning Programme Comenius alprogramjának a Programming Skills Development in Secondary Education by means of Modern Educational Programming Languages (pSkills) projektjének keretében rendezi meg a

Programozási készségek fejlesztése modern programozási nyelvekkel c. programot
2011. Július 3 – július 8. között.

További információkat angol nyelven a következő oldalon talál:
http://pskills.ced.tuc.gr/Summer_School


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2011. május 31. 09:36
blumle
Kedves Vereb2000, ajánlom Neked az első 3 bevezető leckét, melyekből megtanulhatod mozgatni, forgatni a szereplőket. Sok sikert!


vereb2000
2011. május 11. 17:16
vereb2000
Nem tudom hogy hogy kell mozgatni a figurát!!! D:


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2011. április 12. 13:43
blumle
Kedves Vattacukor, a témák lehetősége végtelen: készíthetsz játékot vagy mesét, autóversenyt vagy ami csak tetszik. Nézz körül a beveztő leckék között!


Vattacukor
2011. március 30. 10:59
Vattacukor
Sziasztok!
Mi most kezdtük el ezt a programot. Nagyon tetszik nekem , de nem tudom milyen témába kezdjek bele.(még nem vagyok annyira jártas benne.) Létszives segítsetek!


niethammer
2011. március 04. 09:46
niethammer
Sziasztok!

A suliban 30 gépet másoltunk. Azaz tökéletesen azonos a partíciójuk. Azt vettük észre, hogy a honlapra belépve egymás fiókjában találják magukat. Firefoxot használunk. Mi lehet a gond?


SyreiX
2010. december 22. 22:10
SyreiX
Sziasztok!

Egy játékba háttérzenét szeretnék betölteni, és nem tudom milyen formátumban érzékelné, valaki tudna segíteni?


niethammer
2010. november 11. 22:24
niethammer
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata Win7 alatt?
Nekem úgy tűnik, hogy nem azt csinálja, amit kellene. Pl. a szereplőre kattintást nem észleli.


borisz
2010. február 20. 22:32
borisz
Sziasztok!

Egy búváros játékot szeretnék készíteni, ahol a búvár egy labirintus jellegű barlangban gyűjt gyöngyöt.
A barlangot 4 egyenlő részre osztottam. Azaz van 4 hátterem.
Ha a barlang falához ér a búvár akkor újból a kiindulási helyén találja magát.
Azt sikerült megoldanom, hogy hátteret vált, de akkor nem veszi figyelembe a barlang falának színét, azaz keresztül megy mindenen.
Mit rontok el?


dkonyvmoly
2009. december 23. 17:06
dkonyvmoly
Kedves deniel!
A Scratch-ben készített játékok .sb kiterjesztésű fájlok. Ha feltöltöd a Scrach oldalára, JAVA programmá konvertálod. Így más is megtekintheti az oldalon keresztül. Más oldalba is beilleszthető lesz, mint a YouTube videók.


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2009. december 19. 19:18
bernatp
Kedves Ricsi096!

Próbáld ki azt, hogy a labda, ha hozzáér egy szereplőhöz, forduljon szembe a szereplővel, és azután (ahhoz képest) forduljon 180 fokot. Így életszerűbb lesz a visszapattanás.


deniel
2009. december 16. 09:22
deniel
Hali

Nem igazán értem... tegyük fel h csinálok egy játékot... akkor az csak egy bizonyos oldalon fog működni? Azaz csak ott lehet játszani?


niethammer
2009. december 10. 21:30
niethammer
Sziasztok!

Sikerült megoldanom a beintegrálást a moodle-ba. Mindössze 2 fájlt kell feltöltenem a szerverünkre, és szépen megjeleníti a feltöltött fájlokat. Így egyszerre látom az összes tanuló munkáját. És persze az is megoldható, hogy egy fórumba vagy fogalomtárba feltöltve egymásét is látják, vagy akár értékelhetik. A Scratch angol oldalára a feltöltés gyakran nem sikerül, és még akkor a galériába is be kell rakniuk a munkát. Ez nem fér bele 45 percbe. Így most feladatonként tudom gyűjteni a munkákat.

Üdv: Zoli


Ricsi096
2009. november 14. 19:27
Ricsi096
Helló! kéne egy kis segítség! Fallabdát csinálok, és 2 probléma van: hogy nem pattan vissza az ütőről, és mikor neki csapódik az egyikhez, vagy megy tovább vagy másik írányba megy, vagyis a probléma: nem pattan vissza! Ezt hogyan oldjam meg?


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2009. október 13. 18:33
blumle
Kedves Cicaboy, mihez kellene ötlet? Megvalósítani szeretnél valamilyen programot csak ötleted nincs? Nekünk biztosan akad. Kérdezz, kérj bátran!


cicaboy
2009. október 01. 14:20
cicaboy
kellene ölet
---=--=----
---!__!----
-----------
-----------


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. szeptember 22. 14:58
bmarcell
Szia Zoli!

Az elkészült munkákat mindig fel kell tölteni a nemzetközi oldalra, csak azon keresztül fognak működni. Ha nem így lenne, minden ország vagy iskola saját oldalát használná csak, és ezzel megszűnne a széles nemzetközi Scratch közösség. Ez viszont a Scratch alapelveivel ütközne, és az egész egyik fő mozgatórugóját szüntetné meg.

Viszont a saját oldalba való beilleszthetőség lehetősége megvan. Ezt kézzel csinálni nyilván nem egyszerű feladat.

De van megoldás (ha nem is túl egyszerű) a kérdésedre: írni kéne egy olyan modult, ami egyrészt egy adatbázisban eltárolja a diákjaid felhasználónevét (plusz az egyéni azonosító kódját). Másrészt automatikusan tárolja a projektjeiket - ezt időről-időre (pl. hetente) a felhasználónevek alapján végignézi, és aktualizálja az adatbázisban. Ez könnyen automatizálható lehet, mivel egy-egy felhasználó feltöltött projektje rss-ben elérhető, tehát csak azokat kell feldolgoztatni. Elvileg szerettem volna már írni egy ilyet, de egyrészt nem jutott még rá időm, másrészt le is beszéltek róla (hiszen miért akarjunk a nemzetközi oldal helyébe lépni, lásd: fent.)


Egy adott szereplő feladatainak lementéséhez jobb klikk a programozási térben -- feladatok mentése képként. Átlátszó hátterű gif képet fogsz kapni.

Remélem, hogy tudtam segíteni!


niethammer
2009. szeptember 22. 10:38
niethammer
Sziasztok!

Több éve használjuk a moodle rendszert. Be tudom-e valahogy integrálni az elkészült munkákat? A probléma az, hogy az angol oldalra feltöltött *.sb fájlokat utána külön be kell linkelnie a tanulónak, hogy megtaláljam. Jó lenne ha közvetlenül a moodle-ba tudnák feltölteni a kész munkáikat, és a moodle-ban meg is nézhetném. Találtam egy java lejátszót, de az nem működik. Csak a betöltő csíkig jut el, majd ott megáll.

Más: A szereplők feladatát nem lehet grafikus fájlba menteni? Le kell lopni a képernyőről?

Üdv: Zoli


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. augusztus 19. 10:29
bmarcell
Kedves cicaboy!

A portálunkon látható rajzokat az Inkscape nevű vektorgrafikus programmal készítettem. Ha szükség volt rá, utólag Gimp-pet is használtam a képek méretezéséhez, vágásához.

A html-t generáló php-kódot pedig egyszerű jegyzettömb-szerű szövegszerkesztőkkel készítettem. Attól függően, hogy milyen oprendszeren dolgoztam használtam a Notepad++ nevű szerkesztőt (Windows alatt), illetve a Gedit-et (Ubuntu Linux alatt).

A felsorolt szoftverek egyébként bárki számára ingyenesen letölthetők és használhatók.


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2009. augusztus 14. 13:59
bernatp
Kedves cicaboy! Erre bmarcell fog tudni válaszolni, aki a honlapot készítette, és aki napokkal korábban elutazott. Ha megérkezik, minden bizonnyal válaszolni fog a kérdésedre.


cicaboy
2009. augusztus 14. 13:37
cicaboy
melyik honlap készítővel lett csinálva ez az oldal?


cicaboy
2009. augusztus 07. 18:11
cicaboy
kösz


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2009. augusztus 06. 19:21
bernatp
Kedves cicaboy! Jó helyen kapiskálsz: e játékkészítő szoftver valóban egyfajta játékkészítő szoftverben készült, a Squeak-ben (http://www.squeak.org/). A Squeak-hez azonban egyikünk sem ért - még kiejteni is alig tudjuk -, de annyi biztos, hogy haladó programozók számára fejlesztik.


cicaboy
2009. augusztus 06. 14:27
cicaboy
Milyen játékkészítővel lett csinálva a scratch?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. július 14. 23:22
bmarcell
A scrollozás Scratch-ben nem olyan egyszerű, de éppenséggel megoldható. A legújabb változat példái között érdemes megnézni a Games könyvtárban lévő 8. projektet, ami - mint neve is mutatja - egy 'Scrolling Demo'.


gazsiboy
2009. július 14. 23:12
gazsiboy
Töltsd le a cica hosszú útját, azt megtudod.


gazsiboy
2009. július 14. 23:11
gazsiboy
ugy érted 'scrolling'


cicaboy
2009. július 14. 18:57
cicaboy
hogyan kell mozgó képernyőt készíteni?


riata (Scratch Magyarország csapat)
2009. július 05. 14:04
riata
Megnéztük Danika05 játékait. Örülünk, hogy egyre többen használjátok a Scratch-et!


gazsiboy
2009. július 03. 11:22
gazsiboy
Előre is köszönöm.


gazsiboy
2009. július 03. 11:22
gazsiboy
Nézzétek meg Danika05 oldalát is, az a kistestvéremé.


gazsiboy
2009. június 29. 09:43
gazsiboy
A Stickman Adventure-t le kell tölteni ahhoz,hogy induljon.


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. június 28. 23:56
bmarcell
Gazsiboy a te játékaidat is megnéztük. Az űrhajós-lövöldözőst be is válogattuk a galériánkba. Sőt, az egyik projektedre (Mi ez?) még válaszoltam is a nemzetközi oldalon.

Vannak játékaitok, amik nagyon ígéretesnek tűnnek. Próbáljatok arra is figyelni, hogy a Zöld zászlóra kattintáskor minden játék lehetőleg visszaálljon kezdeti állapotába és újra végig lehessen játszani. Ehhez kapcsolódó hiba, hogy például a Stickman Adventure nagyon jónak tűnik, de a figura talán rossz helyen jelenik meg, és ezért induláskor rögtön lezuhan a mélybe. Így persze játszani se lehet vele.

Ezekre próbáljatok megoldást találni, és ha gondotok akad, olvassátok el néhány leckénket - hátha magyarázatot vagy ihletet kaptok belőlük - , vagy kérdezzetek itt a fórumon. Igyekszünk válaszolni minden feltett kérdésre!


gazsiboy
2009. június 28. 23:16
gazsiboy
Kérem nézzétek meg az én játékaimat is!!!


gazsiboy
2009. június 28. 23:14
gazsiboy
2 évvel tévedtél


cicaboy
2009. június 09. 21:26
cicaboy
tehát már elsős koromban scratchztam


cicaboy
2009. június 09. 21:25
cicaboy
én nekem az scratch már 4 éve meg van


cicaboy
2009. június 09. 20:57
cicaboy
nézzétek meg a cicaboyt a scratch.mit.edun és ott a ragdollt.!!!


riata (Scratch Magyarország csapat)
2009. június 04. 19:37
riata
Szia cicaboy!
Megnéztük a játékaitokat. Tetszettek, bár egyik-másik kicsit erőszakos. Az oldal galériájába ezeket nem is válogathatjuk be, mert azt kicsi gyerekek is látogathatják.De ha nem ennyire korhatáros játékokat is fogtok készíteni (pl amiben nem embereket kell lelőni), azokat szívesen belinkeljük. :)


cicaboy
2009. június 01. 17:01
cicaboy
HELLÓ! az scratch.mit.edu-n nézd meg a cicaboyt a keresésnél az aranyembert és a macskát ha lehet nézd meg gazsiboyt is a gazsiboy profil az abarátomé a többi amit felsoroltam azokat én csinltam szia!


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. május 24. 22:18
bmarcell
A játékokaidat a nemzetközi oldalra (scratch.mit.edu) töltöd fel. Itt a magyar portálon a hazai scratch-elők jobbnál jobb projektjeiből teszünk ki válogatást.

Megnézve a feltöltött munkáidat, a gyöngygyűjtős játékodat gyorsan be is válogattam, így a jövőben véletlenszerűen megjelenhet majd a főoldali ajánlatban.


feherpeter
2009. május 24. 20:51
feherpeter
Hello! Hogyan tudom ezen az oldalon közzé tenni a játékaimat?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. május 18. 08:45
bmarcell
Szia!

Válasz legrosszabb esetben két-három napon belül érkezik tőlünk.

Ahhoz, hogy egyszerre több billentyű lenyomását is érzékelni tudd, nem a sárga _billentyű lenyomásakor_ sapkákat kell használd, hanem az Érzékelés csoport lenyomva? parancsát.

Fogj egy mindig ciklust, és tegyél bele több ha feltételt, ami a különböző irányú mozgásokat, és az ugrást vezérlik.

Erre példát a fenti menüben a Projektkészítés link alatt, az Űrszörnyszállító vállalat című lecke lépésenkénti leírásában találsz, ahol az űrrepülőt mozgatjuk ugyanilyen módszerrel.


cicaboy
2009. május 17. 20:25
cicaboy
szia! mikor szoktál válaszolni a kérdésekre?


cicaboy
2009. május 16. 19:19
cicaboy
vanh egy pálcikaemberem. mit kéne vele csinálni, hogy úgy ugorjon, hogy közben előre is menjen?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2009. május 14. 07:43
bmarcell
Sziasztok!

Kellene csinálni a mókus számára egy saját változót mondjuk állapot néven. (Változók csoport / Új változó létrehozása / csak a kiválasztott szereplőé)

A jelmez változtatása mellett ennek az állapot nevű változónak az értékét kell mindig módosítanotok (pl: amikor nyitva van a szája, akkor 1, ha csukva van, akkor 2 az értéke).

A másik szereplőnél az Érzékelés csoportban lévő állapot tőle Mókus paranccsal lehet megnézni a mókus állapotát. (Feltéve, hogy parancselem két legördülő menüjében kiválasztjátok a korábban létrehozott állapot változót, illetve a szereplő nevét, amit pl. mókusnak hívtam az imént.)

Remélem ezzel tudtam segíteni. Ha további kérdéseitek vannak, nyugodtan írjatok!:)


halalmokus
2009. május 11. 10:56
halalmokus
Hello!
Segítség kéne,mivel nem tudom,hogy meg lehet-e olyat csinálni,hogy csak akkor reagáljon az 1ik szereplő, ha a másikon a megadott jelmez van( pl.:csak akkor kapná el az almát ha kitett kezekkel áll,nyitott szájjal megeszi stb.)


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. december 28. 13:25
bmarcell
Kedves dkonyvmoly!

A Scratch és az Etoys is Squeak programozási környezetben készült, innen adódhat a hasonlóság. A VM Preferences alatt a háttérben futó Squeak környezet beállításai érhetők el.

Hol találkoztál ilyen hibaablakkal? Minek hatására jött elő? Mi szerepel rajta?


dkonyvmoly
2008. december 22. 14:28
dkonyvmoly
1. Ha jobb gombbal a Scratch ikonjára kattintok a tálcán, a helyi menüben a szokásos bezárás, kis méret, előző méret, stb. mellé megjelenik egy VM Preferences nevű almenü is. Hasonlóképpen egy Etoys nevű prog. környezetben, amiben kis téglalapokon vannak az utasítások. Mit jelent ez?
2. Scratchben és Etoys-ban hasonló hibaablak jelenik meg Store log, Abandon és Debug feliratú gombokkal. Ezek mik és miért hasonlít a két nyelv hibaablaka?


riata (Scratch Magyarország csapat)
2008. november 29. 16:00
riata
Kedves tothbeki!

Játékokat több helyen is találsz. Ezen az oldalon a leckék végén, az Eredmény (és néhány esetben a Variáció) oldalon.
Vannak játékok a Galériában is (http://scratch.inf.elte.hu/projekt/magyar).
Ennél sokkal több játékot találsz a http://scratch.mit.edu/ oldalon.
Jó szórakozást!


tothbeki
2008. november 27. 18:25
tothbeki
Hol vannak a játékok?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. november 21. 23:16
bmarcell
Kedves niethammer!
Sajnos a scratch.mit.edu fordítása hosszú várakozást követően, mégis idejekorán került ki a nagy nyilvánosság elé. A javított változatot a héten leadtuk, innentől kezdve már csak amerikai barátainktól függ, mikor frissítik az oldalt.


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2008. november 11. 16:39
blumle
Kedves Fanni, mit szeretnél pontosan elindítani?A Scratch az egy program, amit egy scratch.exe nevű fájllal lehet elindítani,a játékokat pedig ebben lehet lejátszani. De ha pontosan megíod,mit szeretnél, könnyebben tudunk segíteni! Mert a játék közül néhányat itt, ezen az oldalon is kipróbálhatsz.


fanni23
2008. november 06. 20:11
fanni23
lécci segítsetek
hogy indítsam el őket ??


fanni23
2008. november 06. 20:11
fanni23
hogy lehet játszani velük?


fanni23
2008. november 06. 17:10
fanni23
Hogyan lehet játszani a scratch-val hogyna kell elindítani?


niethammer
2008. október 15. 21:39
niethammer
Sziasztok!
Készül az scratch.mit.edu magyar nyelvű változata? Az ékezetek még kicsit el vannak kódolva, de talán lesz belőle valami.


niethammer
2008. október 10. 12:58
niethammer
Sziasztok!

Lehet módosítani a változók tizedes jegyeinek számát?
Ki akartam számolni a PI értékét, de csak 3,1-et jelez ki a képernyőn. Van esetleg valami jó kis program a pontosabb kijelzésre?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. október 06. 21:31
bmarcell
Szia Gabesz!
A Javában írt megjelenítő sajnos nem tökéletes, ezért lehetnek eltérések. (Ilyen például egyes grafikus hatások használata.) A kérdésedből nem derült ki pontosan, mivel volt problémád, de lehetőség szerint próbáld meg más módszerrel pótolni a hiányosságot, vagy egyszerűen hivatkozz arra, hogy a Scratch környezetben kifogástalanul működik.


gabes786
2008. október 01. 10:58
gabes786
Sziasztok!
Megcsináltam a Scratch beadandómat. Rendben működött, de feltöltés után teljesen szétesik. Van ami meg sem jelenik, van ami közben megjelenik, közben nem. Van ötletetek, hogy mi lehet a baj?
Köszönöm:
Gabesz


niethammer
2008. szeptember 22. 12:44
niethammer
Sziasztok!

Elkészült a lent említett magyarosított verzió. A jelmezek felbővítve 350 új képpel, a projektek között a ti anyagotok, illetve meghagytam a régit is. Mivel a mappákat is átneveztem, a véletlenszerű szereplő betöltése nem működik, de nem nagyon fog hiányozni.

Innen letölthető a 45M -ás ZIP:
http://kissbalint.hu/motto/mod/resource/view.php?id=266


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. szeptember 20. 08:11
bernatp
Szia Niethammer!

Igen, emlékszünk Rád, nagyon örülünk hogy - talán elsőként - felhasználod az oktatásban a Scratch-et.

A leckeprogramokat természetesen letöltheted, és fel is használhatod.

http://scratch.mit.edu/users/scratch_hungary

Jelzem, hogy a projektek leírása csak a mit.edu-s oldalon van fent, ha letöltöd a programokat, a leírásuk minden esetben üres. Ha van egy kis időd, másold ki a honlapról a projektleírásokat, illeszd be őket a letöltött programokba, majd mentsd el a programokat.

Lehet, hogy nem kellene elrejtened az angol nyelvű mintaprogramokat a gyerekek elől, mert a nyelvtől függetlenül is sokuk érdekes. Esetleg készíthetnél két főkönyvtárt a Projektek mappán belül: Magyar nyelvűek, illetve Angol nyelvűek néven.


niethammer
2008. szeptember 19. 12:23
niethammer
Sziasztok!

Általános iskolában tanítom a Scratch-et. Kicsit zavaró, hogy a mappák neve angol. Próbáltam átnevezni, de az 1.2-es még nem ismerte az ékezeteket. Az 1.3-ban viszont szépen működik. Minden mappát "magyarosítottam", illetve feltöltöttem a jelmezeket még jónéhány mappával. Az eredeti angol projekteket szintén töröltem. Kérdésem a következő: Be rakhatnám-e a projektekbe a Ti leckéiteket? Így kapnék egy teljesen magyar Scratch-et.


Csilli
2008. szeptember 15. 21:19
Csilli
Köszi mindkettőtöknek! Erre a szellem hatásra voltam kíváncsi, csak kicsit bénán fogalmaztam :)


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. szeptember 15. 18:52
bernatp
Szia Csilli!

Jó ha tudod, hogy ha egy szereplőt eltüntetsz, akkor más szereplők nem érzékelik őt az "érinted?" elemmel.

Ha azt szeretnéd, hogy egy láthatatlan szereplőt mégis érzékeljen egy látható szereplő (például meg lehessen szerezni egy rejtett kincset), akkor ne a "tűnj el" paranccsal tedd a kérdéses szereplőt láthatatlanná, hanem így:

"zászló kattintásakor
szellem hatás legyen 100"

(A szellem hatás átlátszóvá teszi a szereplőt. Például 10-es erősséggel kicsit halványít, 80-assal nagyon, 100-assal pedig már teljesen láthatatlanná teszi őt. Mindeközben érzékelni fogják más szereplők az "érinted?" elemmel.)


riata (Scratch Magyarország csapat)
2008. szeptember 15. 18:31
riata
Szia Csilli!

A szereplődet a tűnj el paranccsal teheted láthatatlanná.


Csilli
2008. szeptember 15. 17:43
Csilli
Sziasztok!

Én azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e szereplőt láthatatlanná tenni. Az ha eltűnik sajnos nem jó nekem. :(
Van rá megoldás?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. szeptember 08. 08:37
bmarcell
Ezt jelenleg nem tudjuk, mivel a tesztverzióban (amin a fordítást végeztük) le volt tiltva a feltöltés funkció. Mindenesetre utánanézünk!


niethammer
2008. szeptember 07. 19:41
niethammer
Sziasztok!
Megjelent az 1.3-as verzió. Van benne listakezelés, azaz tömb is. A szerkesztővel megcsinált progi nagyon jól működött a gépemen, de feltöltve már nem. Megint hibás a szerkesztő?


Blacktom
2008. augusztus 22. 22:27
Blacktom
Köszi a választ, megfogadom a tanácsot. Majd csinálok egyjátékos módot is egérrel. Pár nap és kész lesz, bár mostanában nincs sok időm, de majd feltöltöm.


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. augusztus 18. 22:34
bmarcell
Szia Blacktom!
Sajnos a SHIFT és CTRL billentyűket nem használhatod, és ahogy írtad, a jobboldali numerikus billentyűk is csak nyilakként működnek.
Jobb ötletünk tehát nekünk sincs, legfeljebb az SYXC+QA helyett javasolnám a WASD+12 -t. Ezzel egy picivel több helyet nyersz a másik játékosnak, ráadásul a W billentyű elhelyezkedése általában jobban egyvonalban van az S-sel, mint az S és az X esetében. Ha a másik játékosnak a nyilak+OL billentyűket adod, szerintem jól elférnek majd egymás mellett.
Sok sikert a játékhoz, kíváncsian várjuk az eredményt!:)


Blacktom
2008. augusztus 17. 20:35
Blacktom
Hali!
Csinálnék egy kis progit két játékosnak, és a billentyűzet-kiosztáson gondolkodom. Alapból a nyilakat, szóközt, számokat és angol betűket lehet használni, nekem pedig 4 irány + 2 billentyű kellene mindkét játékoshoz. Bal oldalt SYXC+QA jónak tűnik, de a másik játékos keze már alig fér el, ha a nyilakat és mondjuk OL-t adnék meg :) A numlockot pedig csak nyilak-ként tudja kezelni. Szóval azt akarom kérdezni, hogy lehet-e valahogy Ctrl-t, Shift-et használni? Vagy van más ötletetek? Egyelőre csak az alapoknál tart, tehát még nem sürgős, csak gondoltam hátha meg lehetne így előre oldani:)


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. augusztus 02. 15:52
bernatp
Szia Laci665!

A Scratch-ben elkészített munkádat legkönnyebben úgy mutathatod meg barátaidnak, ha feltöltöd azt a scratch.mit.edu oldalra.

1. Regisztrálj a http://scratch.mit.edu/signup oldalon.

(Ha nehézségekbe ütközöl, olvass bele ebbe: http://scratch.inf.elte.hu/lecke/mit/regisztracio , vagy kérd egy angolul tudó ismerősöd segítségét.)

2. Nyisd meg elkészített programodat a Scratch-ben (a saját gépeden).

3. Kattints a Feltöltés! gombra, és add meg azt a felhasználónevet és jelszót, amit a fenti regisztrációnál választottál magadnak.

4. Látogass vissza a http://scratch.mit.edu oldalra és jelentkezz be (Login).

5. Kattints a felső gombsoron található "My Stuff" (Saját) pontra, ahol megtalálod a feltöltött programodat, majd kattints a programod kicsinyített képére.

6. A betöltődő oldal címét kell kimásolnod a böngésződből, és elküldened azoknak, akiknek meg szeretnéd mutatni a programot.


Laci665
2008. július 29. 23:32
Laci665
Sziasztok ha csinálok egy történetet és mondjuk meg akarom mutatni valakinek csak a scratch-ben tudom megnyitni? Ha példáúl neki nincs meg neki ez a program.


riata (Scratch Magyarország csapat)
2008. július 23. 10:43
riata
A festőablakot többféleképpen elérheted:
- Ha új hátteret szeretnél rajzolni, akkor kattints a Játéktérre, majd annak Háttér fülére. Itt két lehetőséged is van: vagy egy meglévő hátteret rajzolsz át, vagy teljesen újat festesz.
Teljesen új háttér készítéséhez a Festés gombra kell kattintanod, de ha csak módosítani szeretnéd a hátteret, akkor kattints a Szerkesztés gombra, és megjelenik a Festőablak a szerkesztendő háttérrel.
- Új szereplő rajzolásához a Játéktér alatti három gomb közül kattints az Új szereplő festésére, vagy a háttérhez hasonlóan egy már létező szereplőt is módosíthatsz.
(Ezekről a 4. bevezető lecke "Lépésenként" részében olvashatsz bővebben)


Ragdoll
2008. július 23. 09:52
Ragdoll
Festőablakot hol lehet találni?


Ragdoll
2008. július 22. 18:15
Ragdoll
:(


riata (Scratch Magyarország csapat)
2008. július 22. 14:07
riata
Szia Ragdoll!

A 4. lecke nem egy játék elkészítését mutatja be, hanem a festőablak használatát. Parancsok sincsenek benne, tehát játszani sem lehet vele, csak a lecke kezdőoldalán látható kép rajzolásának lépéseit vesszük végig.


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. július 22. 14:06
bernatp
Igazad van Ragdoll, a 4. leckét nem lehet elindítani. Az az egyedüli olyan lecke, amiben nem készül játék.


Ragdoll
2008. július 22. 12:51
Ragdoll
Hogyan kell elindítani a bevezetőleckéknél 4.játékok?


Ragdoll
2008. július 22. 12:43
Ragdoll
De nem tom elindítani:(


niethammer
2008. július 22. 12:40
niethammer
Szia!

Ezzel próbálkoztam már, de az a probléma, hogy több objektumot is rá lehet húzni egy háttér szereplőre.
Arra gondoltam, hogy el kellene helyezni a sarkokban valami szín pöttyöt, majd a színátfedést vizsgálni. Csak a pötty nagyon csúnya, ha látszik. Ha meg éppen csak eltérő az alapszíntől, akkor meg nem tudom megjelölni, megtalálni a programozás közben.


Ragdoll
2008. július 22. 12:39
Ragdoll
Hogyan kell játszani a bevezetőleckéknél a 4.el?


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. július 22. 08:46
bernatp
Szia!

Az első tippem a következő.

- Legyen a két szereplőnek egy-egy, egybevágó jelmeze.

- A két jelmezen ugyanott legyen a középpont. (A középpontot a Festőablakban lehet beállítani a bal alsó részen található hajszálkereszttel. A középpont nemcsak azt jelenti, hogy a szereplő akörül fordul el, hanem egyben az x és y helyek meghatározója is.)

- A programon belül a következőket kell ellenőrizned:

1. A két szereplő x helye megegyezik-e
2. A két szereplő y helye megegyezik-e
3. A két szereplő iránya megegyezik-e

Ha mindhárom teljesül, a szereplők biztosan pontosan fedik egymást.

Amiért a tippem még nem teljesen átgondolt: szimmetrikus alakzatoknál sajnos úgy is lehet tökéletes átfedés, hogy a fenti feltételek valamelyike nem teljesül. Ha például a téglalapok közepe a középpont, akkor amellett, hogy a második szereplő egyirányú az elsővel, még azzal éppen ellentétes irányú is lehet, hogy átfedésbe kerüljön az elsővel.

Remélem, ezen az úton sikerül eredményt elérned. Szólj, hogy mire jutottál!


niethammer
2008. július 22. 07:59
niethammer
Sziasztok!

Van valami tippetek arra, hogyan lehetne megállapítani, hogy két egybevágó síkidom pontosan fedi-e egymást. Pl.: két téglalap, de kicsit mindkettő elforgatva. Az érintés nem jó, talán valami színátfedés???


bogi025
2008. június 10. 20:11
bogi025
Mikor raktok még be a leckékhez projekteket? Tök jó lenne már csinálni valamit...


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. június 01. 10:21
bmarcell
Szia Márk!

Ide nem tudod feltölteni a projektedet. Arra csak a scratch.mit.edu való.

Javaslom, hogy miután oda feltöltötted a programodat, add hozzá a magyarországi galériához!

A galériát itt találod:

http://scratch.mit.edu/galleries/view/151

Kattints az "add my projects" gombra, és jelöld be, mely játékaid tartozzanak a galériához.

A mi oldalunkon elérhető galéria mindig csak egy válogatás a scratch.mit.edu oldalon lévő magyarországi galériából. Ha tehát ott a projekted megtetszik, hamarosan ide is felkerül. ;-)

Ha esetleg érdekel, ajánlom még figyelmedbe bernatp március 29-ei hozzászólását (az azt megelőző kérdéssel együtt).


Grenczermark
2008. június 01. 06:59
Grenczermark
Sziasztok! Hogy lehet ide feltölteni a projectem? A scratch.mit.edu-ra fel tudom, de ide nem.


spuri
2008. május 11. 19:29
spuri
köcce


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. május 11. 15:47
bernatp
Kedves Spuri!

A versenytematikát még nem véglegesítettük. Én két kategóriát indítanék, amelyben az egyik játékkészítés volna, de még nem tudom, milyen témában. Amint megbeszéltük a csapattal, értesítünk Téged és a többieket is.

ui: Én már egy-két pályát túléltem, a többiek viszont gyanúsan nem adnak életjelt magukról. :)


spuri
2008. május 11. 15:18
spuri
amúgy remélem megtuttátok már csinálni az összes pályát!!!! a túlélő olimpiában


spuri
2008. május 11. 15:10
spuri
Szeretném megkérdezni hogy ha lesz új játékkészítéses verseny akkor mi lesz a téma????


xofi
2008. május 09. 11:38
xofi
Köszönöm, Bernatp!


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. május 05. 16:20
bernatp
Bogi, ha elküldöd a programod jelen állapotát a scratch.hungary@gmail.com címre, és megírod, mi a gondod, szívesen megnézem, és megpróbálok ötletet adni.


bogi025
2008. május 01. 09:37
bogi025
Nálam működik a példaprojekt és ugyan úgy csináltam mindent! Ez biztos! És a pipettát is használtam, de mégis...


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 30. 18:08
bernatp
Szia Xofi!

Először próbálj meg egy kis projektet feltölteni (például a Scratch indításakor bejelentkező üres, macskás projektet), hogy ellenőrizd, minden rendben van-e. Ezt utána könnyen le fogod tudni törölni a scratch.mit.edu oldalról.

Ha kis projektekkel nincsen gondod, csak a nagy méretű projekteddel, akkor a méretével lehet a baj. A scratch.mit.edu fórumán találtam olyan (jóllehet, közel egy éves) információt, miszerint legfeljebb 10 MB-os projektet lehet feltölteni (de a feltöltött projektek száma nem korlátozott).

Ha a projekted kisebb 10 MB-nál, akkor várhatóan csak türelemmel kell lenned feltöltéskor. Ha nagyobb 10 MB-nál, akkor azt javaslom, néhány hangot vagy képet hagyjál ki a játékodból. Avagy az Egyéb menüben található lehetőségek segítségével tömörítsd a képeket és/vagy hangokat. Ez viszont kellemetlen minőségromlással járhat.


xofi
2008. április 30. 13:10
xofi
nem tudom feltölteni a projektemet a scratch.mit.edu-ra, lehet, hogy túl nagy. mi a maximum méret?


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 29. 16:33
bmarcell
Kedves Attila!

A Scratch letöltése elérhető a Letöltés menüpont alól. A játékkészítő verseny beküldési határideje április 30. éjfél. Tehát amennyiben még ezen a szerdai napon beküldöd a játékodat, részt tudsz venni. Ha lekésed az időpontot, sajnos nem áll módunkban elfogadni a jelentkezésedet. Szombaton (de legkésőbb vasárnap) fel fog kerülni a végeredmény. Az ünnepélyes eredményhirdetésre az ELTE Lágymányosi Campusán kerül sor május 8-án 11 órától. Mindenkit szeretettel várunk!


Attila96
2008. április 29. 11:31
Attila96
Sziasztok!
Most láttam a kiírást, lehet még jelentkezni?
Honnan lehet letölteni a sracth?

Attila


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 27. 13:30
bernatp
Bogi!

Kicsit bonyolult parancsokat használtam. Az "ismételd eddig"-ről azt kell tudnod, hogy olyan, mint az "ismételd 10", de addig ismétli a benne lévő utasításokat, amíg igaz nem lesz a megadott állítás. Amint igaz az állítás, befejezi az ismétlést.

A példa, aminek megadtam a linkjét, jól működik nálad? Ha igen, valószínűleg nem pontosan ugyanúgy készítetted el szereplőd feladatait. Ellenőrizd, hogy minden egyezik-e. Ne felejtsd el megváltoztatni minden világoskék színérzékelő parancselemben a piros színt, ha nem piros talajokat használsz. Ilyenkor a pipettával pontosan arra a színre kell mutatnod, amilyen színűek a talajok.

Egyébként a talaj lehet a háttér rajzán, lehet külön szereplő, sőt egy szereplő tolla is rajzolhatja. Csak az a fontos, hogy pontosan olyan színű legyen, mint amilyen színt a programban vizsgálsz.


bogi025
2008. április 27. 11:31
bogi025
Még valami! Most látom:
Oké, fent van a szinten. Ámde! (Lehet, hogy csak én voltam béna) Ugyan azon a szinten marad, amin az ugrás után volt. Ha megnyomom a fel gombot leesik, de szeretném, ha nem kellene nyomogatni folyton... Mit tegyek?


bogi025
2008. április 27. 11:00
bogi025
Köszi! Naggyából értem... :)


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 27. 07:59
bernatp
Kedves Bogi!

Mayhem "Gobo and the Flood" játékát alapul véve elkészítettem egy lehetséges változatot a Márió-szerű mozgáshoz. Ebben a változatban van egy megkötés: kb. 5-6 képpont vastag, azonos színű talajokat lehet csak használni.

A példát itt találod:

http://scratch.inf.elte.hu/stuff/platform3.sb


bogi025
2008. április 26. 19:28
bogi025
:)) Igen, próbáltam már. De, ha alulról akarok ráugrani, akkor is megáll, már alul.


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 26. 05:49
bernatp
Bogi, nem könnyűt kérdeztél, viszont sokakat érdekelhet, úgyhogy igyekszem számba venni a lehetőségeket, és a legegyszerűbb megoldást hamarosan itt fogom közölni. :)


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 25. 20:53
blumle
Kedves Bogi, próbáltad már az "érinted?" parancsot az érzékelésből? (Igaz értéket ad, ha a szereplő érint egy megadott szereplőt, az egérmutatót, vagy a játéktér szélét (a legördülő menüből választhatsz)).


bogi025
2008. április 24. 19:46
bogi025
Köszike!
Ja, és még valami:

azt hogy kell, hogy amikor felugrott, csak akkor maradjon azon a szinten, ha van valami a lába alatt? Tudjátok, mint a Mario -ban. Hogy akkor ne essen simán vissza, hanem maradjn rajta.


Zizi (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 24. 16:20
Zizi
Szia Bogi!
A Scratch-ben nincs hagyományos "ugró" utasítás. Ha a játékban valamit át akarsz ugrani, akkor csak az Y helyet növeld meg egy kicsi értékkel például tízszer (ismételd 10 [ y változzon: 2])egy bizonyos gomb lenyomásakor, majd egy kis idő elteltével állítsd vissza az eredeti értékre (ismételd 10 [ y változzon: -2]). Így olyan érzetet kelt, mintha a szereplő felugrana a földről. Hogy ugrás közben előre is haladjon a szereplőd az X helyet is növelned kell az ismétlésekben.


bogi025
2008. április 24. 15:47
bogi025
Köszi :) És amúgy hogyan tudom azt csinálni, hogy a szereplő UGORJON ? Sehogy se jövök rá, pedig tuti, hogy nagyon egyszerű.


bmarcell (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 16. 20:54
bmarcell
Ha játékprogramot készítesz, természetesen bármit felhasználhatsz, akár mások szereplőit is. Persze nem árt megemlíteni az eredeti készítőt sem, a korrektség kedvéért.:)


xofi
2008. április 16. 16:23
xofi
Azt szeretném megtudni, hogy vajon mások által készített szereplőket is felhasználhatok? Például az internetről töltt kép alapján.


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 10. 16:17
blumle
Kedves Niethammer, a Scratch-ben,mint azt bizonyára sejted már,sajnos csak egészében lehet a szereplő méretét változtatni. Viszont ha esetleg a programon kívüli szereplő változtatás más egyéb képszerkesztővel nehézséget okoz, akkor nézd meg a kezdőlapra belinkelt plusz gyűjteményt(kissbalint.sulinet.hu)illetve a www.iconarchive.com weboldalakat és válogass a képek között.


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 10. 16:09
blumle
Kedves Safe, egyelőre még gondolkodunk (és hamarosan újra írunk), mert ezekkel a problémákkal még nem szembesültünk. Esetleg nézd meg, hogy a Java verziója nem túl régi-e?


Zizi (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 10. 15:57
Zizi
Szia Darthvader!
A versenyen csak Scratchben írt programmal tudsz részt venni :) . A beküldési határidő április 30. A scratch.verseny2008@gmail.com címre küldd el a .sb kiterjesztésű fájlt, a levélben add meg a teljes neved is.
A versennyel kapcsolatos minden információt megtalálsz a http://scratch.inf.elte.hu/hirek/cimke/27 oldalon. Sok sikert!


niethammer
2008. április 10. 11:27
niethammer
Sziasztok!

Van a scratch-ben olyan utasítás, amely a szereplő méretét csak y vagy x iránybanváltoztatja meg?


safe
2008. április 08. 23:53
safe
Hogyan kell beállítani a Firefoxot, hogy az itteni meg a mit.edu-n található projektek lejátszhatók legyenek vele. A Java engedélyezve van, de van olyan projekt, amely el sem indul, van, amelyik elindul, de hamarosan lefagy.
Bocs a primitív kérdésért, de még csak most ismerkedek a Scratch-csel, és ma a hatodikos tanítványaimnál nem jött ossze a projektek lejátszása.
Salánki Ferenc


darthvader
2008. április 08. 20:26
darthvader
Hogy lehet részt venni ezen az olimpiás programozási versenyen? Hogy küldhetem el nektek ha kész? Lehet pascalban is írni?:)


riata (Scratch Magyarország csapat)
2008. április 03. 22:11
riata
Szia csuka!

Kattints a honlap tetején látható menüben a Letöltésre. Töltsd ki a kérdőívet, majd kattints a "tovább a letöltéshez" gombra. A megjelenő oldalon válaszd a neked megfelelő változatot (ez általában a jobb oldali ScratchInstaller.exe (30.3 MB))


csuka
2008. április 03. 11:15
csuka
hol kell letölteni a Scratch-et?


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2008. március 29. 10:14
bernatp
Szia Bogi!

Persze, hogy tudod. :)
Csináld a következőt:

1. Regisztrálj a scratch.mit.edu oldalon, és a Scratch-ből töltsd fel játékodat (Feltöltés gomb). Ezt a kezdő lépést nem hagyhatod ki: csak olyan programot tudsz egy honlapba ágyazni, amit feltöltöttél a scratch.mit.edu szerverére.

2. A scratch.mit.edu oldalon jelentkezz be, és a felső menüsor My Stuff (Saját oldalam) gombjára kattintva keresd ki és indítsd el feltöltött programodat. Ekkor a programod saját oldala nyílik meg (itt játszható a programod, itt szerepel a leírása és a többiek hozzászólásai is).

3. A jobb oldali hasábból keresd ki a "Link to this project" dobozt, és kattints az Embed (Beágyazás) linkre.

4. A megjelenő két link valamelyikét másold be saját weblapod html-kódjába. Az első link egy képet helyez oldaladba, ami az általad éppen most látott program-oldalra mutat. A második link valóban beágyazza a programot: csupán a programablak fog megjelenni weblapodon. Ekkor persze gondoskodnod kell arról, hogy a szükséges tudnivalókat oldaladon is közöld.

Hasznát veheted a mi honlapunk fejsorában elérhető MIT-kalauznak, ha valamelyik lépésnél elakadsz.


bogi025
2008. március 28. 12:53
bogi025
Az elkészült munkámat hogy tudom mondjuk az oldalamba illeszteni? Egyáltalán tudom? Köszi!


Betty96
2008. március 27. 19:42
Betty96
Sziasztok!
Hogy tudok véletlenszerűen választani a jelmezek között? A válts jelmezt parancs mindíg a következőre ugrik.


Zizi (Scratch Magyarország csapat)
2008. március 18. 18:37
Zizi
Szia Pancserz!

Jó utasítást próbáltál: az "ugorj ... helyére" parancsot fogod használni. A legördülő menüjében (pici fekete háromszög az utasításban) kattints rá az "egérmutató" feliratra. Azután húzz a programozási térbe egy zászló kattintásakor sapkát, alá egy mindig parancsot, és abba a mindig-be húzd bele az előbb előkészített ugrató utasítást.

Így már működni fog, ám a szereplő állandóan az egérmutatót fogja követni. Ha azt szeretnéd, hogy vonszolni lehessen a figurát, de máskülönben ne kövesse az egeret, akkor erre a feladatra nem is lesz szükséged! Ellenben oldd ki a lakatját, amit a szereplő adatait tartalmazó ablakrész (ahol például a szereplő neve is van) jobb alsó sarkában találsz.

Ezáltal a szereplő nemcsak a játékprogramozás során, de teljes képernyős üzemmódban és a webre töltött változatban is vonszolható lesz.


pancserz
2008. március 16. 18:26
pancserz
sziasztok. hogyan tudom megcsinálni, hogy az egérrel lehessen mogatni egy tárgyat? az ugorj-al próbáltam de nem sikerült. :((


bernatp (Scratch Magyarország csapat)
2007. október 16. 16:53
bernatp
Ha a Scratch-csel vagy honlapunkkal kapcsolatban van kérdésed, tedd fel itt, de üzeneteidet szívesen várjuk e-mail címünkön is: scratch.hungary@gmail.com



eXTReMe Tracker Valid HTML 4.01 Transitional