Játék a macskával 2.
Lecketerv és program: Bernát Péter
Írta: Hutóczki Erika

1. Az előző program megnyitása

Kattints a Megnyitás menüpontra, és válaszd ki a múltkor Macska néven elmentett munkádat.

2. Jelmezek

A szereplőlistában kattints a Macskára, majd a programozási tér felett a Jelmez fülre. Itt két különböző képet láthatsz a Macskáról, ezek az ő jelmezei.

A két kép csak annyiban különbözik, hogy másképp állnak rajta a Macska lábai és karjai.

Felváltva kattints az egér bal gombjával a képekre, és közben figyeld meg, mi történik a játéktérben. A szereplő egyhelyben jár!

Jó volna, ha haladás közben a Macska jelmezt is váltana!

Kattints a Feladat fülre, és a Kinézet kategóriából húzz egy-egy parancsot a jobbra gomb lenyomásakor és a balra gomb lenyomásakor feladatok végére. Ekkor minden egyes gomb lenyomásakor a szereplő jelmezt fog váltani, és olyan lesz, mintha sétálna (avagy futna) a játéktérben.

3. Hangok

Kattints a programozási tér felett a Hang fülre. Két hangszórót látsz, ez azt jelenti, hogy a szereplőnek kétféle hangja van.

Hallgasd meg őket! Az első neve pukk; kattints a mellette lévő lejátszás gombra (háromszög).

Most hallgasd meg a második, miaú nevű hangot is. A hangokat úgy is meghallgathatod, ha a hangszóróra kattintasz.

Persze, esetleg játék közben is szeretnéd valamelyik hangot hallani. Megnézzük, ezt hogyan tudod megtenni!

Kattints a Feladat fülre. A szóköz lenyomásakor sapka alatti parancsot fogjuk először kitörölni. Ennek legegyszerűbb módja, hogy az egérrel megragadod, majd visszahelyezed a bal oldali parancskészletbe.

A felszabadult helyre most húzd be a Hangok kategóriából a parancsot. A legördülő menüből válaszd ki a miaú-t, majd nyomd le a szóköz billentyűt! Máris nyávog a Macska!

4. Rendrakás a programozási térben

Válaszd ki az eszközsorról az ollót!

Töröld a és a Macska kattintásakor kezdetű feladatokat az eszköztár olló eszközével!

Ügyelj a piros téglalap méretére: csak azt törli, ami benne van!

Ha véletlenül rosszat törölnél ki, a Visszavonás menüpontra kattintva a legutoljára törölt programrészt visszakaphatod (a többit sajnos nem).

Most pedig rendet teszünk! Ha egymást eltakarják a feladatok, vagy törlés miatt nagy hézagok keletkeznek, akkor azokat egyszerűen el tudod tüntetni. Kattints jobb gombbal a programozási térbe, és válaszd ki a rendrakás parancsot. Ez hasznos, mert időt takarítasz meg, és a munkád is áttekinthetőbb lesz!

5. A Játéktér

Végül egy különleges szereplővel fogsz megismerkedni. Ő a játéktér. Azért különleges, mert bár látszólag nincs is jelen, mégis néhány feladat elvégzésénél fontos szerepe lesz. Például a játék során megváltozik! Úgy viselkedik, mint egy szereplő, de nem lehet se törölni se átnevezni, és csak egy lehet belőle.

Mint a többi szereplőnek, neki is 3 jellemzője van: feladatok, hátterek, és hangok. Ezek közül a hátterek a legérdekesebbek. Változtassuk is meg a hátteret!

Először is a szereplőlistában válaszd ki a Játékteret!

Ne ijedj meg: a parancsok azért tűntek el, mert most a Játéktér feladatait látnád, amiket viszont nem készítettünk.

A programozási tér felett kattints a Háttér fülre. Most csak egy fehér téglalapot látsz, ez az alapértelmezett.

Kattints a Betöltés gombra, majd duplán a Nature mappára, és végül válaszd ki a Desert nevű képet.

Az alapértelmezett háttér alatt megjelent a sivatagos kép is, és a szereplő mögött a játéktér is megváltozott!

Töröld ki az alapértelmezett, fehér hátteret a mellette lévő X (törlés) gombbal!

Az egér segítségével a játéktérben helyezd el úgy a Macskát, hogy a homokban járjon, ne csak úgy a levegőben!

Szaladj a Macskával a jobbra és balra gombokkal előre és hátrafelé! Ha a szóközt nyomod meg, nyávog is egyet!

6. Mentés

Mentsd el a munkád Macska2 néven. Kattints a Mentés másként menüpontra, és a megjelenő ablakban, lent, írd be: Macska2. Így az előző munkád is külön megmaradt.

 

Szólj hozzá!
Név:
Jelszó:


blumle (Scratch Magyarország csapat)
2009. március 02. 11:44
blumle
Kedves Csajszi! Lehet játékokat készíteni, ám ehhez le kell töltened a Scratch nevű programot, a letöltés menüpontban. Majd indítsd el és próbálkozz a legegyszerűbb leckék lemásolásával és meglátod, egyszerűen és gyorsan bele fogsz jönni! Ha kérdésed van, írd meg vagy a fórumon vagy pedig e-mailben!


Csajszi98
2009. január 31. 14:05
Csajszi98
Szerintem mindegyik bonyolult!
De itt lehet saját játékot csinálni?
Ha ige, akkor hogyan?
Valaki árulja el! Köxxxe!



eXTReMe Tracker Valid HTML 4.01 Transitional